Ok, goede vragen, maar laten we beginnen bij het begin: dus waarom Fuelled?
Nou, vooruit. Misschien hoef je niet per-sé voor Fuelled te kiezen– al zouden we dat natuurlijk wel graag willen. Maar is het meer "waarom moet je voor 3D kiezen". En daar zijn veel voordelen die wij, of 3D in het algemeen, bieden ten opzichte van 'traditionele' oplossingen.
Stel, je hebt een haarscherpe, ultra-realistische packshot van je product nodig en er verandert iets op het etiket. Met 3D hoef je geen extra studiohuur te regelen, geen fotograaf vrij te plannen, geen lichtsetup opnieuw op te bouwen en geen moeite te doen om alles precies gelijk te krijgen aan de eerste opname. Alles blijft hetzelfde, zodat het beeld exact overeenkomt met het origineel. Met een paar klikken wordt het etiket vervangen en de nieuwe afbeelding gerenderd – dat bespaart je tijd én geld.
Of misschien wil je iets gewaagders, zoals een alligator die een backflip maakt vanuit een luchtballon. Je zou kunnen proberen een alligator te trainen om een parachute te gebruiken en de juiste vergunningen te regelen voor een fotoshoot waarbij een echte alligator uit de lucht komt vallen. Maar in 3D is dat een stuk eenvoudiger – en geen enkele alligator raakt gewond in het proces.
Nog een voordeel: in 3D zijn er geen fysieke beperkingen. We kunnen bijvoorbeeld een camera van elk formaat overal plaatsen. Wil je laten zien hoe de binnenkant van een blender eruitziet terwijl hij draait? Dat kan, zonder ook maar één camera op te offeren. Zo redden we talloze GoPro’s! #Goprolivesmatter
Dus wij zeggen:
“Bij Fuelled visualiseren we geweldige ideeën en creëren we onvergetelijke ervaringen”
Dat klinkt misschien wat abstract, dus we zeggen zelf gewoon dat we plaatjesmakers zijn. Of, iets hipper, ‘content-creators’. Content over, van of met een product of dienst, voor jouw bedrijf of dat van je klant. We maken beelden voor drukwerk en schermen.
Maar ook voor projecties op gebouwen en objecten of zelfs voor AR- en VR-brillen. Statisch of geanimeerd, hyperrealistisch of zo fantasierijk als je maar wilt. In andere woorden: ons maatwerk biedt een fris alternatief voor iedereen die op zoek is naar innovatieve content.
“Maar waarom dan de focus op de technische industrie?”
Logische vraag, en in principe kunnen we werken voor elk soort industrie. Of markt. En hoewel we onze sporen verdiend hebben voor diverse media bureau's zagen we een gat in de markt.
In de commerciële sector wordt 3D-software niet standaard ingezet. Maar, de focus ligt wél altijd op het effectief overbrengen van de boodschap, zodat deze optimaal wordt benut en begrijpelijk is voor het publiek.
Terwijl in de technische sector 3D-software wél intensief gebruikt, maar vaak alleen binnen het interne proces. Het doel is vaak om ideeën en specificaties over te brengen tussen bijvoorbeeld engineers of afdelingen. Maar verder blijft het onbenut of op zijn minst niet optimaal gebruikt.
Dit vonden wij bij Fuelled een vreemde gewaardwording waardoor wij besloten hier op in te spelen. Want doordat wij voornamelijk in de commerciële sector hebben gewerkt, hebben we ervaring opgedaan hoe 3D-visualisaties effectief kunnen worden ingezet om boodschappen duidelijk over te brengen. En wij geloven dat het combineren van deze commerciële inzichten, en de vanzelfsprekendheid die 3D software heeft binnen de technische industrie een waardevolle aanvulling is. Verder hebben wij het gevoel dat onze commerciële benadering kan helpen om technische visualisaties aantrekkelijker en effectiever te maken voor een breder publiek.
Wat ons verder onderscheidt, is onze benadering van complexe materie. Veel concurrenten die 3D animaties of visualisaties aan technische bedrijven bieden zijn zelf technisch geschoold. Ze benaderen projecten en de materie op een vergelijkbare manier als de klant. Wij benaderen de materie daarentegen vanuit een commercieel perspectief en presenteren de boodschap op een vernieuwende manier, wat kan leiden tot frisse inzichten en nieuwe mogelijkheden voor projecten.
Dit betekent dat wij niet alleen technische, complexe materiaal kunnen versimpelen, maar ook visueel aantrekkelijk kunnen maken. We kunnen het laten bewegen, omzetten naar verschillende formaten, aanpassen, interactief maken en meedenken over hoe het verder ingezet kan worden.
Hierdoor kunnen technische bedrijven profiteren van verbeterde communicatie, geoptimaliseerde visualisaties, en de mogelijkheid om een breder en diverser publiek aan te spreken, wat leidt tot een grotere impact en verhoogde waarde in hun communicatie en marketingstrategieën.
Dus? Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen? Bel ons gewoon of stuur een e-mail!
We horen graag van je!